התקנת גז בדירה חדשה או משופצת: שלבים והנחיות

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

עברתם דירה או שיפצתם את הבית? בשעה טובה, אבל מאוד ייתכן שבין כל הסידורים, בחירת בעלי המקצוע והריהוט החדש, שכחתם פרט חשוב מאוד: התקנת מערכת הגז על ידי טכנאי גז. כמו כל דבר חשוב אחר, גם הכנת החיבור למערכת הגז בדירה החדשה או המשופצת בזמן הנכון, יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף. אולם, במקרה זה, נוסף אלמנט חשוב במיוחד: בטיחות.

הבטיחות שלכם ושל משפחתכם קודמת לכל, ולכן הכלל החשוב ביותר בעת התקנת גז בדירה חדשה או משופצת, כמו בכל תיקון או התקנה של גז, הוא שיש לבצע את ההתקנה על ידי טכנאי גז מוסמך ולא ע”י בעלי מקצוע אחרים. ניתן לבקש לראות את התעודה של טכנאי הגז כדי שתוכלו לישון בשקט. התעודה דומה לרישיון נהיגה, וכמובן שכדאי גם לבדוק שהיא בתוקף.

מעבר לנושא הבטיחות, כאשר אנו מאפשרים לאנשים שאינם טכנאי גז מוסמכים לבצע את ההתקנה, אנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה כשנרצה להזמין גז לדירה, נגלה שהעבודה בוצעה שלא על פי התקנים ונאלץ לתקן את העבודה ולשלם על כך, ולעיתים אף נצטרך לשבור קירות או ריצוף בבית. עוגמת הנפש תימנע ע”י הזמנת טכנאי גז מוסמך. טכנאי גז מקצועיים בקיאים בתקן 158 שקובע כללים מדויקים באשר להתקנת גז.

טרם הזמנת הטכנאי, חשוב שתדעו שחיבור דירה בשיפוץ או חדשה מתבצע במספר שלבים:

  1. הזמנת טכנאי גז בטרם הנחת הריצוף החדש על מנת שיוכל להניח צנרת חדשה בהתאם לתכנון הדירה והתקנים.
  2. בשלב זה, מומלץ לשקול הכנת נקודת גז לגריל, או לכל שימוש אחר. נציין כי מניסיוננו, גם אם נראה לכם שלא תצטרכו נקודות גז רבות (למשל לגריל או למחמם מים), כאשר בונים בית כדאי להכין צנרת למכשירים השונים, גם אם בפועל לא תתקינו אותם. כך, אם בעתיד תרצו להתקין את מכשירים אלו, הצנרת תהיה מוכנה ולא תצטרכו להתקין צנרת גלויה ולא אסתטית.
  3. לאחר התקנת ארונות המטבח, על הטכנאי להגיע שוב לדירה ולהתקין את כל האביזרים הדרושים, ולבצע בדיקה של המערכת על מנת לוודא שהצנרת לא נפגעה במהלך השיפוץ.
  4. התקנת נקודת גז תבוצע על פי התקנים, תוך התחשבות ברצונכם על ידי טכנאי גז מוסמך.
  5.  גם בעת מעבר לדירה עם מערכת גז קיימת, מומלץ להזמין טכנאי גז מוסמך אשר יוודא שהמערכת ומכשירי הגז תקינים.

חשוב לדעת: טכנאי גז עצמאי יהיה בדרך כלל זמין יותר להתייעצות וגמיש בשעות עבודתו. בנוסף, מאחר שהתקנת גז בדירה חדשה מבוצעת לרוב בשני שלבים, מומלץ להזמין טכנאי גז עצמאי אשר יבצע את העבודה בעצמו (ולא באמצעות עובדים שלו) בשני שלבי העבודה.

בהצלחה!

מאמרים נוספים