חגז: להשתמש בגז גם בחגים

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

חגז (שעון גז ליום טוב) הנו שעון גז מכני שפותח על ידי מכון צומת המפסיק את פעולת הגז בזמן קבוע מראש, בצורה פשוטה ומהירה. למעשה, מדובר במכשיר המופעל על ידי קפיץ, המאפשר לציבור הדתי להדליק את להבת הגז בטרם כניסת החג, ולכוון באמצעות החגז כעבור כמה זמן יפסיק המכשיר את זרימת הגז ויכבה את הלבה.

בנוסף, מדובר בפתרון טוב גם לאנשים שעלולים לשכוח את הגז דלוק או כאלו שחוששים מכך שכן ניתן לכוון מראש את החגז כך שהמכשיר יפסיק את זרימת הגז כעבור זמן אשר יוגדר מראש.

נציין כי שימוש בחגז בטוח רק כאשר הוא מותקן בהתאם לתקן 158 על ידי טכנאי גז. שימוש באמצעים אחרים לכיבוי הגז בחג (למשל, שימוש בכלי מלא מים עד שאלו גולשים ומכבים את הלהבה), עלולים להיות מסוכנים מאוד ולגרום לדליפת גז.

התקנה בטיחותית על ידי טכנאי גז

טרם התקנת חגז יש לבצע שינויים במכשיר וזאת על מנת שההתקנה תתבצע על פי התקן ובצורה בטיחותית. את השינויים וההתקנה חייב לבצע טכנאי גז מוסמך על ידי משרד התמ”ת בעל ניסיון בהתקנת חגז.

במסגרת ההתקנה, ולאחר השינוי המתבקש במכשיר, יחבר טכנאי הגז את החגז לצנרת הגז הביתית, ויתקין את המכשיר ליד הברז של הכיריים. על מנת לכוון את החגז לכבות את להבות הגז, כל שעליכם לעשות הוא לכוון את המכשיר, אשר קל לתפעול וממוקם במקום נגיש.

התקנה על ידי טכנאי גז מוסמך בעל ניסיון תבטיח את ביטחונכם ואת כך שהמכשיר הותקן על פי כללי התקן. חברות הגז שמות דגש על התקנה תקנית של חגז, וחלקן אף החמירו את ההוראות בנושא וכאשר ההתקנה מבוצעת שלא על פי התקן, טכנאי החברה מפרק את המכשיר.

לא להשאיר גז ללא השגחה

חשוב להדגיש שלמרות שחגז מכבה באופן אוטומטי את הגז, חל איסור מוחלט על השארת להבת גז דולקת ללא השגחה, וזאת גם אם מכוונים את החגז לכיבוי אוטומטי. החגז נועד לאפשר לכבות את הגז ללא מגע אדם, אך חשוב להשגיח על הכיריים גז גם כשהמכשיר מחובר ולא לצאת מהבית או ללכת לישון כשהגז דולק.

מידע נוסף על מכירת והתקנת חגז על ידי טכנאי גז מוסמך

מאמרים נוספים

תיקון דודים

הדוד לא מחמם? תומר הדר, טכנאי בעל ניסיון רב בתיקון דודי שמש ודודי חשמל | שירות מהיר ומקצועי אפשר להירגע, דוד לא מחמם לא אומר

המשיכו לקרוא »