מה חשוב לשאול בטרם הזמנת טכנאי גז?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

בחירת טכנאי גז עלולה להיות משימה מסובכת. מצד אחד, מדובר בבעל מקצוע שיטפל באחת הנקודות הרגישות ביותר בבית – מערכת הגז. משכך, נרצה לבחור במישהו אמין אשר מבין מה הוא עושה, פועל לפי התקן ומוסמך לביצוע עבודות גז. מצד שני, אנחנו לא תמיד יודעים אילו שאלות לשאול ואף חוששים שלא נבחר טכנאי גז שיידע לבצע עבודה מקצועית ובטיחותית.

העצה הראשונה היא לא להתבייש לשאול. בטרם הזמנת טכנאי גז, חשוב לוודא את כל הפרטים בטלפון. להסביר בפירוט מה בעיית הגז בה נתקלתם, לבקש לקבל פירוט של עלות העבודה (חשוב לבדוק האם המחיר כולל מע”מ) ולא להתבייש לשאול – האם האדם איתו דיברתם הוא טכנאי גז שמגיע לבצע את העבודה, או שמא מדובר באדם אחר.

חשוב לציין כי אם אתם מזמינים את טכנאי הגז בעקבות ביקורת תקופתית שחברת הגז עשתה למערכת הגז שלכם, כדאי לציין בפניו אילו ליקויים נמצאו. כך הוא יוכל להעריך בצורה מדויקת יותר את היקף ועלות העבודה. ניתן גם לשלוח לטכנאי תמונה שתאפשר לו להעריך בצורה טובה יותר את עלות העבודה.

אשר לנושא האמינות, חפשו תמונה של טכנאי הגז על מנת שתוכלו להתרשם ולהבין את מי אתם עומדים להזמין לביתכם. מומלץ לחפש המלצות באינטרנט על טכנאי גז. כך למשל, ניתן להיעזר בעמוד הפייסבוק של הטכנאי או באתרי אינטרנט שונים אשר מדרגים את טכנאי הגז. כך תוודאו שאתם מדברים עם טכנאי גז מומלץ ואמין.

בכל מקרה, חשוב לוודא כי טכנאי הגז אשר יגיע לבצע את העבודה מוסמך משרד התמ”ת. טכנאי גז מוסמך הוא כזה שעבר בחינה עיונית ומעשית, אשר עובד הדרכות כל מספר חודשים. בכל מקרה, ניתן לדרוש מטכנאי גז שמגיע אליכם להציג בפניכם רישיון טכנאי גז מוסמך (התעודה דומה לרישיון נהיגה).  נציין כי קיימות מספר רמות של הסמכות של טכנאי גז ועיקר ההבדל ביניהן הוא סוג העבודות שהטכנאי מורשה לעשות. טכנאי גז רמה 1 מוסמך לביצוע עבודות ביתיות, ואילו טכנאי גז רמה 2 עבר הסמכה נוספת וצבר ניסיון אשר מאפשר לו לעסוק גם במערכות גז תעשייתיות (למשל, מסעדות).

 

מאמרים נוספים