דליפת גז – כללים והנחיות

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

אם אתם חושדים שישנה דליפת גז בביתכם, העצה הראשונה, והחשובה ביותר, היא להשתדל להישאר רגועים. כמו בהרבה מצבים בחיינו, אין ספק כי קור רוח עשוי להיות קריטי להצלחת הטיפול בבעיה.

חשוב להדגיש, כי הפעולות שיפורטו במאמר הן בגדר עזרה ראשונה בלבד, וכמובן שאינן יכולות להוות תחליף לייעוץ של טכנאי גז או איש כוחות ההצלה אשר מגיע למקום. חובה להתקשר לטכנאי גז, לחברות הגז ולכוחות ההצלה בעת חשד לדליפת גז, אך במקביל לבצע את הפעולות הבאות.

ראשית, נדאג לסגור את ברזי הגז והביטחון של המכשירים השונים ולנתק את אספקת הגז לבית. על צרכנים המקבלים אספקת גז מרכזית יש לסגור את ברז הניתוק הראשי, הנמצא בארון המונים. לאחר מכן, חשוב מאוד לפתוח את חלונות הדירה ו/או חדר המדרגות ולפנות את הדיירים ממקום הדליפה. חשוב לציין כי יש להימנע ממעבר הגז לחללים סגורים, כמו חדרי מדרגות, שכן במקרה כזה, יזרום הגז לחלל סמוך אחר ונמוך כמו חדר מדרגות או מרתף.

בנוסף, יש לכבות כל אש גלויה, להימנע מעישון או הדלקת אש ומהפעלת מכשירים חשמליים. כמו כן, יש לכבות מקורות ניצוץ, למשל, לנתק מכשירים חשמליים מהחשמל ולהימנע מהפעלת מתגי חשמל (מומלץ אף לנתק את זרם החשמל לדירה אם הדבר אפשרי). זכרו שיש לנתק גם מכשירי קשר ולכבות טלפונים סלולאריים.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי – חברת הגז, טכנאי גז וכוחות ההצלה, בכל חשש לדליפה. גז זה לא משחק ילדים, והסכנה עלולה להיות גדולה. לכן, הקפידו על כללי הבטיחות לצורך שמירה על ביטחונכם. נציין כי התקנה של מערכת הגז בהתאם לתקן 158, שמירה על מערכת גז תקינה, הזמנת טכנאי גז מוסמך לעבודות גז וביצוע בדיקות תקינות בהתאם לנקבע בחוק, יצמצמו באופן משמעותי את הסכנה לדליפה.

 

מאמרים נוספים