תקן 158 – מבטיח את הבטיחות שלכם בהתקנת מערכת הגז

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

תקן ישראלי 158 של מכון התקנים הישראלי קובע כללים ברורים להתקנת מערכת גז על ידי טכנאי גז. כל בעלי המקצוע בתחום הגז, ספקי גז וטכנאי גז, מחויבים לפעול על פי תקן 158. למעשה, גם כאשר לקוח מזמין טכנאי גז לבצע עבודה, ניתן לשאול את טכנאי הגז האם העבודה מתבצעת על פי התקן, ואף לבדוק מה קובע התקן ביחס לאותה עבודה.

חשוב לדעת:

  1. התקן מתעדכן מעת לעת, כך שמאוד ייתכן שאם אתם גרים בדירה ישנה, מערכת הגז לא מורכבת על פי התקן בשל שינויים שחלו בשנים האחרונות בכללי ההתקנה. לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז ולוודא כי היא מותקנת בהתאם לתקן. הבדיקה יכולה להתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך.
  2.  התקן קובע כללים להתקנת מערכת הגז, כמו גם לציוד הלווה ואופן התקנתו, בכללם צנרת הגז וברזי הגז המותקנים בבית או בדירה על ידי טכנאי גז מוסמך.
  3.  לפי החוק, אסור לחברת גז לספק גז לבית או דירה כשמערכת הגז אינה מותקנת בהתאם לתקן והיא רשאית לנתק את אספקת הגז לבית עד לתיקון הליקוי.
  4. לטכנאי גז מוסמך אסור בתכלית האיסור לבצע עבודות גז שלא בהתאם לתקן.
  5.  זכרו שתקן 158 נועד לשמור על ביטחונכם וביטחון משפחתכם, ולכן חשוב לוודא כי טכנאי הגז שהזמנתם מבצע את העבודה בהתאם לתקן.

נציין כי התקן קובע בפירוט רב את כללי ההתקנה של מערכת הגז. כך למשל, התקן הישראלי קובע כי על ברז הגז להיות במקום נגיש. הסיבה לכך היא שבמקרה של דליפה חלילה, ניתן יהיה לסגור את ברז הגז בקלות ובמהירות. לכן, גם אם הייתם רוצים להסתיר את הברז עמוק בתוך ארון המטבח, הרי שזה אסור בתכלית האיסור. דוגמה נוספת היא שתקן 158 קובע כי אסור למקם בלון גז בקרבת חלון או ליד פתח במפלס נמוך, כמו גם ליד מזגנים, וכן כי אסור להתקין בלוני גז בתוך בתים.

לכן, כאשר טכנאי הגז מבצע עבודה בביתכם, הוא יכול להתחשב ברצונכם ובאופן בו תרצו שהמערכת תותקן, אך בראש ובראשונה, עליו להתקין את המערכת לפי התקן וזאת על מנת לשמור על כללי הבטיחות.

מאמרים נוספים