מדריך: איך למנוע דליפת גז בזמן רעידת אדמה

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

אחד החששות העיקריים של אנשים הוא ללא ספק רעידת אדמה פתאומית, והרצון להגן על בני משפחתם במצב זה. אכן, אחת לכמה חודשים, אנו מגלים שהאדמה בעולם רועדת, ובכך, מקבלים תזכורת לכך שגם אנחנו עלולים להתמודד בבוא היום עם רעידת אדמה עוצמתית.

הגז הביתי שאנו צורכים מהווה סכנה ממשית בזמן רעידת אדמה. החשש הגדול הוא שרעש אדמה משמעותי יביא לדליפת גז שתסכן את השוהים בסביבה. לכן, בכל מקרה, כדאי לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף, ולנתק את ברז אספקת גז הבישול ומפסק החשמל הראשי לדירה או לבית. כמו כן, כדאי לסגור גם את ברז הגז הראשי המוביל גז לבניין. בנוסף, חל איסור מוחלט על הדלקת אש או ניצוץ חשמלי בזמן רעידת אדמה ולאחריה, וזאת מחשש לפיצוץ עקב דליפת גז.

חשוב לציין כי בכל מקרה, חידוש אספקת הגז לאחר רעידת אדמה יתבצע רק לאחר בדיקה מקיפה של ספק הגז במטרה לוודא כי מערכת הגז תקינה לשימוש.

בהקשר זה נציין כי התקנה של שסתום מיוחד (ברז גז למקרה של רעידות אדמה) שמנתק את הגז בזמן רעידת אדמה עוצמתית הוא ללא ספק פתרון המספק הגנה מלאה מפני חשש זה. כיום, תקן 158 מחייב התקנה של השסתום במערכות גז בעלות לחץ גז גבוה של מעל 100 מיליבר.

שלושה טיפים להכנת מערכת הגז למקרה של רעידת אדמה

על מנת להגן על בני משפחתכם מפני מצב של רעידת אדמה חלילה, והסכנות הנלוות כתוצאה מתחזוקה לקויה של מערכת הגז, כדאי:

  1. לוודא מבעוד מועד כי מערכת הגז הותקנה על פי התקן על ידי טכנאי גז מוסמך, וכי בלוני הגז מותקנים בצורה בטיחותית ומעוגנים היטב.
  2. במקרה של מערכות גז בלחץ גבוה, חשוב לוודא שטכנאי גז מתקין שסתום (ברז גז) מיוחד לרעידות אדמה.
  3. הכירו את מערכת הגז שלכם – בדקו היכן ממוקמים ברזי הגז המובילים גז לדירה וזאת על מנת שבמידת הצורך, תוכלו לסגור אותם במהרה ולמנוע דליפת גז.
מאמרים נוספים