איך לבחור כיריים גז?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

כיריים טובות יהפכו את הבישול במטבח לתהליך מהנה, נוח והכי חשוב – בטוח. יחד עם זאת, קיימים סוגים שונים של כיריים וחשוב להכיר את ההבדלים השונים טרם רכישת כיריים חדשות.

 

באופן כללי, כיריים ביתיות נחלקות למספר סוגים עיקריים. כיריים בנויות המקובעות לשיש (גומחה), כיריים שולחניות המונחות על השיש וכיריים משולבות תנור אפיה. טווח המחירים לכיריים הפועלות באמצעות גז נע בין כ-500 שקלים ועד אלפי שקלים לכיריים יוקרתיות.

 

רגע לפני שאתם רוכשים כיריים חדשות, חשוב לשים לב לחמישה נושאים מרכזיים.

 

גודל הכיריים

כדאי לבדוק שמידות הכיריים תואמות את מידות החיתוך בשיש. חשוב לדעת שאם החיתוך בשיש קטן מידיי, יהיה עליכם להזמין בעל מקצוע לחיתוך השיש בהתאם לגודל הכיריים, כך שמומלץ לקחת את העלות הזו בחשבון בעת הצורך.

 

הספק המבערים

כדאי לבדוק שמספר המבערים ועוצמתם מתאים להיקף השימוש שלכם. לכיריים סטנדרטיות ישנם ארבעה מבערים – גדול, בינוני ושניים קטנים, כאשר תפוקת המבער מדורגת בוואטים. נהוג להגיד שהספק טוב למבער קטן הנו 1,000 ואט, למעבר בינוני – 1,500 ואט, לגדול – 2,250 ואט ולמבער טורבו (שקיים בחלק מדגמי הכיריים) הספק של 3,500 ואט נחשב טוב. ישנם דגמים המגיעים עם מבער קטן במיוחד עם הספק של 850 ואט. חשוב לציין שמבערים זהים בגודלם יכולים לתת הספק שונה, ולכן חשוב לבדוק את ההספק טרם הרכישה.

 

תפעול וניקוי

הדגמים השונים נבדלים זה מזה, בין היתר, בנוחות השימוש שלהם (למשל, במיקום הכפתורים). בנוסף, כדאי לבחור בדגם אשר קל לניקוי.

 

בטיחות

בישראל קיים תקן ישראלי למכשירים ביתיים צורכי גז לאפייה, לבישול ולצלייה (ת”י 907) אשר קובע כללים ברורים בכל הקשור לכיריים גז. כך למשל, קובע התקן, כי לכיריים יהיה חיישן בטיחות שיפסיק את זרימת הגז במקרה שהלהבה נכבית בפתאומיות, למשל, בעת גלישת מים מהסיר לכיריים.

 

אחריות

מעבר לבדיקת תקופת האחריות והיקפה, חשוב לדעת כי מרבית חברות הכיריים מחייבות כי ההתקנה וההפעלה הראשונה של הכיריים יבוצעו על ידי טכנאי גז מוסמך בעל רישיון להתקנת כיריים. במקרים כאלו, אם ההתקנה לא תבוצע על ידי טכנאי גז מורשה, לא תהיה לכם אחריות על הכיריים במקרה של תקלה.

מאמרים נוספים