טיפים לניקיון נכון של כיריים גז

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

בישול בכיריים גז מאפשר שליטה מלאה על האש וחום הבישול, כמו גם נוחות שימוש, אולם חשוב מאוד לשמור על ניקיונם. דבר זה לרוב גם יאריך את חייהם ויאפשר לכם שימוש יעיל וטוב יותר. במקרים מסוימים, שימוש לא נכון עלול להביא לכך שתצטרכו להחליף את הכיריים או להזמין טכנאי גז לפתרון הבעיה.

לכן, חשוב להקפיד על מספר כללים חשובים בכל הקשור לניקיונם ולהקפיד על הוראות היצרן, וזאת משום ששימוש לא נכון עלול לפגוע בכיריים ולהביא להחלפתם או להשקעה של מאות שקלים בתיקונם.

  1. כאמור, יש לנקות בהתאם להוראות היצרן ולשים לב כי חומר הניקוי מתאים לסוג הכיריים שלכם. כך למשל, בניקוי כיריים גז מנירוסטה יש להקפיד במיוחד על שימוש בחומר מתאים.
  2. השתדלו לנקות את הכיריים עם מטלית לחה מיד לאחר השימוש.
  3. על מנת לנקות את הראשים של הכיריים, כדאי להשרות אותם בקערה עם מים ונוזל כלים. ניקוי הראשים במדיח כלים עלול לפגוע בהם.
  4. הימנעו משפיכת נוזלים על הכיריים (דוגמת מים, חלב או שמן). אם אלו ייכנסו לדיזה (תוכלו לראות אותה אם תסירו את הכיפה השחורה והראשים שעליהם מניחים את הסיר) של הכיריים הם עלולים לסתום אותה.
  5. הקפידו להימנע מהחדרת חומרי ניקוי לדיזות. הסיבה לכך היא שהדיזה היא למעשה הפתח ממנו יוצא הגז לכיריים, והחדרת חומרי ניקוי לדיזות (או נוזלים) עלולה לסתום אותן ולהביא לכך שהגז לא יעבור דרכן באופן תקין.
  6. סתימה בדיזות באה לידי ביטוי לרוב באש חלשה אשר עלולה להביא לכך שיציאת הגז לא תהיה מבוקרת (לעיתים זה מתבטא בלהבה צהובה ובכך שהאש מלכלכת את הסירים). במקרים אלו, יש לקרוא לטכנאי גז אשר יכול לנקות את הסתימה בדיזה ובמקרה הצורך להחליף אותה.

חשוב לציין שבמקרה של תקלה בכיריים לא מומלץ לנסות לפתור את הבעיה לבד או באמצעות אדם אשר לא הוסמך לעסוק בגז. מאחר שמדובר במכשיר אשר שימוש לא נכון בו עלול להיות מסוכן מאוד, חשוב מאוד לקרוא לטכנאי גז אשר הוסמך לכך, ולכן יש לבקש ממנו להציג רישיון בתוקף בטרם ביצוע העבודה.

מאמרים נוספים