חמישה כללים לשימוש בגז בחגים

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

רגע לפני ראש השנה וארוחות החג המסורתיות, חשוב מאוד להקפיד על כללים בסיסיים בזמן השימוש במערכת הגז הביתית, זאת בעיקר כאשר מדובר בבתים שומרי מסורת אשר משתמשים בחגז, המאפשר להשתמש בגז גם בימי החג.

  1. אנשים רבים אוהבים להחליף כיריים לפני החג, אולם חשוב להקפיד שהתקנת הכיריים תתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך, וכי הוא יבצע בדיקה לכיריים ויוודא כי אין מהן דליפה. חשוב לציין כי מניסיוננו, ישנם לא מעט פעמים בהם לקוחות רוכשים כיריים חדשות ומגלים כי הן דולפות.
  2. מי ששומר שבת, יכול להתקין את החגז (שעון שבת אוטומטי לגז), אולם בהקשר לכך חשוב לדעת כי ישנו רק סוג אחד אשר מאושר לשימוש וכי בכל מקרה, ההתקנה חייבת להיעשות על ידי טכנאי גז מוסמך. שימו לב שגם כשמותקן בביתכם חגז, אסור להשאיר את הכיריים דולקות ללא השגחה.
  3. אם אתם משתמשים במיכלי גז, כדאי לבדוק שיש לכם מספיק גז לימי החג, וזאת על מנת שלא תתקעו ללא גז באמצע הבישולים ורגע לפני שהאורחים מגיעים. בכל מקרה, בעת שימוש בחגז חשוב להקפיד על כללי הבטיחות.
  4. גם בימי החג חשוב להיות ערניים לריח של גז ובמקרה של דליפה לנתק את הגז, ובמקביל לפנות לחברת הגז ולמכבי האש על מנת למנוע סכנה. הקפידו על ביצוע כל הכללים בעת חשד לדליפת גז.
  5. זכרו כי מערכת הגז חייבת תיחזוק במשך כל השנה, ולא רק בחגים. לכן, חשוב מאוד להקפיד על ביצוע בדיקות תקופתיות (חברות הגז מבצעות בדיקות חינם אחת לחמש שנים) וכן על התקנה של כל מערכות הגז על ידי טכנאי גז מוסמך בלבד. על מנת לוודא שהאדם המטפל במערכות הגז בביתכם מוסמך לכך, מומלץ לבקש ממנו להציג את הרישיון שלו וכך להיות בטוחים כי הוא מוסמך על ידי משרד הכלכלה לביצוע עבודות גז.

בשורה התחתונה, חשוב לזכור שגז זה לא משחק ילדים וכי הזנחה של מערכות הגז והמכשירים השונים עלולה לסכן אתכם ואת בני משפחתכם.

 

מאמרים נוספים