מתי כדאי להזמין טכנאי גז פרטי?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

יש לכם תקלה בכיריים? אתם מתלבטים האם להזמין את חברת הגז או טכנאי גז פרטי? – כמובן שלהתלבטות שלכם יש סיבה. רק גורם מוסמך יכול לטפל במערכת הגז הביתית וזאת בשל הסכנות הרבות הקשורות לטיפול לא נכון במערכת.

לכן, ראשית, חשוב לדעת שבכל הקשור למקצועיות ובטיחות, טכנאי גז פרטי בעל תעודת טכנאי גז מוסמך של משרד התמ”ת מורשה לעסוק בעבודות גז ויכול לסייע לכם בפתרון הבעיה. בנוסף, לרוב, הזמינות שלו גבוהה מזו של חברת הגז, ולא תצטרכו להמתין מספר ימים (במקרה הטוב) לפתרון הבעיה.

חשוב לציין כי ישנם אזורים בארץ אשר בהם העומס של חברות הגז גדול יחסית ולכן ישנה עדיפות להזמנת טכנאי גז. כך למשל, מניסיוננו, הזמנת טכנאי גז במרכז ובשרון שכיחה יחסית בשל רמת השירות של חברות הגז.

בפועל, ישנן מגוון רחב של עבודות גז אשר יכולות להתבצע על ידי טכנאי גז פרטי. כך למשל, במקרה של בניית בית או שיפוץ דירה, ניתן להזמין טכנאי גז פרטי לצורך הנחת צנרת גז והתקנת ברזים. יחד עם זאת, חשוב לוודא שטכנאי הגז משתמש בצנרת גז תקינה אשר מתאימה למכשירי הגז ושהוא בקיא בתקן 158 הקובע כללים מדויקים באשר להתקנת נקודות גז.

בנוסף, תוכלו גם לקרוא לטכנאי גז לצורך טיפול בדליפת גז, החלפת ווסתים, העתקת מכלי גז והתקנת מכסים למכלים. עבודות נוספות שטכנאי גז פרטיים עושים הן שינוי מיקום ברזי גז (גם במקרים של מערכת גז ישנה אשר הברזים לא הותקנו בה לפי התקן) או התקנת נקודות גז לברביקיו.

חשוב לציין כי חברות הגז מחויבות על פי חוק לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז של כל צרכן אחת לחמש שנים. בדיקה זו מתבצעת ללא עלות, כך שאם ברצונכם לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז, הרי שכדאי לבדוק מתי חברת הגז אמורה לבצע בדיקה זו בביתכם בטרם הזמנת טכנאי גז פרטי. אולם, במידה ונמצאו ליקויים במערכת הגז, הרי שתוכלו להזמין טכנאי גז פרטי לצורך תיקון הבעיה.

נדגיש כי בטרם הזמנת טכנאי גז פרטי, חשוב מאוד לוודא כי הוא בעל רישיון ממשרד התמ”ת. אנו ממליצים לבקש מהטכנאי להציג את התעודה טרם ביצוע העבודה. נציין כי מדובר בדבר חשוב במיוחד – טכנאי גז אשר מקבלים הסמכה ממשרד התמ”ת עברו הכשרה מתאימה לטיפול במערכות גז ובקיאים בתקנים החשובים לשמירה על ביטחונכם.

מאמרים נוספים

תיקון דודים

הדוד לא מחמם? תומר הדר, טכנאי בעל ניסיון רב בתיקון דודי שמש ודודי חשמל | שירות מהיר ומקצועי אפשר להירגע, דוד לא מחמם לא אומר

המשיכו לקרוא »