התקנת ברז ניתוק מהיר למכשירי ברביקיו – למה זה חשוב?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

בעת שימוש במכשירי גז שאינם קבועים (מכשירי גז מטלטלים), יש להשתמש בברז ניתוק מהיר וזאת על מנת שגם במקרה של ניתוק צינור הגז מהברז, והשארת ברז הגז ללא מכשיר שמחובר אליו, לא תיווצר סכנה של דליפת גז מהברז. ההתקנה של ברז ניתוק מהיר חייבת להתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך.

השימוש בברז ניתוק מהיר הנו חיוני לשמירה על הביטחון בעת שימוש במכשירי גז ניידים, דוגמת מכשיר ברביקיו או תנור חימום, וזאת מאחר שמדובר במכשירים אשר אנו מנתקים לעיתים ממערכת הגז, בין היתר על מנת לאחסן במקום אחר. ברז ניתוק מהיר מבטיח שגם בעת ניתוק הצינור מהברז, לא תהיה סכנה של דליפת גז מהברז, אם מישהו, בטעות, יפתח את הברז כשהמכשיר לא מחובר אליו.

מניעת סכנה של דליפת גז

למעשה, לברז ניתוק מהיר יש שסתום מיוחד שמונע את זרימת הגז. בעת ניתוק המכשיר, צינור הגומי מתפרק יחד עם השסתום של הברז, ואין סכנה של דליפת גז לחלל (על מנת להוציא את הצינור יש לסגור הברז). ללא השסתום, נאטם הברז באופן עצמאי, ואין סכנת לדליפת גז. חשוב לציין כי על פי התקן, צינור הגומי המחובר לברז ניתוק מהיר יהיה באורך של עד שלושה מטרים ויחובר עם שני חבקים, אחד בכל קצה.

שימוש בברז ניתוק מהיר מונע סכנה במקרה בו ילדים ישחקו עם הברז וינסו לפתוח אותו. חיבור מכשירי גז לא קבועים לברזי גז רגילים הנו מסוכן, אינו לפי התקן ועלול להביא לדליפת גז.

כיצד תדעו שטכנאי הגז מתקין ברז ניתוק מהיר?

אם הזמנתם טכנאי גז לצורך התקנת נקודת גז למכשיר שאינו קבוע, דוגמת ברביקיו (גריל גז), הרי שעליו להתקין ברז ניתוק מהיר בעת ביצוע נקודת הגז. על מנת לוודא שזה אכן הברז שהוא מתקין, מומלץ לשאול את טכנאי הגז איזה ברז הוא מתקין ולבקש לקבל כמה שיותר פרטים בעת ביצוע העבודה. תוכלו לזהות את הברז בקלות יחסית, שכן זהו ברז גז היחידי שיש לו שסתום נשלף. בנוסף, כדאי לבקש מהטכנאי להציג את רישיון טכנאי הגז שלו.

נציין כי אם לא השתמשתם במכשיר הגז ובברז זמן רב, כדאי להזמין טכנאי גז לבדוק את תקינות המכשיר, צינור הגז והברז. כך, תוכלו להבטיח שימוש בטוח ומהנה במכשיר הגז.

מאמרים נוספים