טיפ של טכנאי גז: איך להוזיל את חשבון הגז?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

רבים מקבלים את חשבון הגז ונדהמים לגלות סכומי כסף בלתי מבוטלים אשר נגבים מחברות הגז על השימוש בגז הביתי, אולם בטוחים כי הם אינם יכולים לעשות דבר בנושא. בפועל, ההפך הוא הנכון. בין אם נראה לכם שחשבון הגז שלכם “מנופח”, ובין אם לא, חשוב לדעת כי בשנים האחרונות חלו רפורמות שונות בענף הגז שמאפשרות לצרכנים להוריד את עלויות השימוש בגז הביתי.

רגע לפני שנסקור את הפתרונות השונים, חשוב לציין שלעיתים, מבחינים צרכנים בשינוי קיצוני בחשבון הגז שלהם, ובמקרים כאלו, חשוב לבדוק שלא מדובר בדליפת גז. על מנת לבדוק זאת, יש לפנות לטכנאי גז או לחברת הגז ולבצע בדיקת אטימות למערכת הגז ולמכשירי הגז השונים: כיריים גז, מחמם מים על גז, מייבש כביסה על גז, קמין על גז, מכשיר ברביקיו (גריל גז) ועוד.

בבדיקה פשוטה יחסית, טכנאי גז מוסמך יוכל לבדוק האם מדובר בדליפת גז שכתוצאה ממנה עלה התשלום על השימוש בגז.

לאחר ששללתם כי לא מדובר בדליפת גז, וגם אם אתם מתגוררים בבניין משותף עם גז מרכזי, הרי שבאפשרותכם להחליף ספק גז. למעשה, רוב האנשים לא מודעים לכך שהם לא חייבים להיות כבולים לחברת הגז, אלא יכולים לפנות לחברות שונות, לבקש הצעות מחיר ולהתמקח על עלות הגז. על מנת לעשות זאת, עליכם לאסוף חתימות של לפחות מחצית מהדיירים (יותר מ-51%), אולם סביר להניח שגם הם, כמוכם, ישמחו להוזיל את עלויות הגז.

אם אתם צורכים גז באמצעות בלוני גז (בין אם מדובר בבית פרטי או בבניין מגורים) הרי שתוכלו להשוות מחירים ולפנות לחברות גז שונות שמספקת בלוני גז. חשוב לדעת כי כל צרכן שרוכש גז יכול להשוות מחירים ולהוזיל משמעותית את חשבון הגז. יחד עם זאת, חשוב מאוד לוודא כי מדובר בספק גז מורשה על ידי משרד התשתיות וזאת על מנת לוודא כי הוא עומד בתקנים ולמנוע סכנה אפשרית.

נציין כי כיום ישנם ספקי גז קטנים שלעיתים מספקים גז במחירים אטרקטיביים ביחס לחברות הגדולות. בנוסף, ישנם הבדלים משמעותיים בין עלות הגז שנגבית באזורים שונים בארץ, ולעיתים עשוי להיות פער של עשרות אחוזים בין עלות הגז של בניינים צמודים.

מאמרים נוספים

תיקון דודים

הדוד לא מחמם? תומר הדר, טכנאי בעל ניסיון רב בתיקון דודי שמש ודודי חשמל | שירות מהיר ומקצועי אפשר להירגע, דוד לא מחמם לא אומר

המשיכו לקרוא »