כללי הבטיחות לשימוש בגז

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

אין ספק שהגז הביתי הוא חלק מהותי בחיינו ונראה שבלעדיו היה קשה לכולנו להסתדר. אולם, שימוש נכון בו והקפדה על כללי בטיחות הם קריטיים למניעת תאונות גז. הכלל הבסיסי הוא הקפדה כי את עבודות הגז בביתכם ייבצע טכנאי גז מוסמך שכן על פי החוק התקנת מתקן או מכשיר גז חייבת להתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך בלבד, אולם נוסף על כך, חשוב לשמור על שימוש נכון ובטוח.

ראשית, יש להפעיל מכשירי גז רק במקום מאוורר היטב ולוודא את תקינותו וחיבורו התקין של צינור הגומי על ידי טכנאי גז מוסמך. בנוסף, דאגו לגישה לברזי הביטחון, והימנעו מהצבת חפצים שעשויים להקשות על סגירתם בעת הצורך. בהדלקה של תנור או מכשיר גז באמצעות גפרור, יש להחזיק את הגפרור הבוער ליד המבער, לפני פתיחת ברז הגז של המכשיר. נוסף על כך, חשוב להקפיד שמכשיר גז יודלק רק בנוכחות מבוגר ולמנוע גישה של ילדים למכשירים השונים.

בסיום הפעולה, יש לסגור את כל הברזים של המכשיר וכן את ברזי הביטחון (יש להקפיד שזה בוצע לפני שאתם נרדמים). בבתים אליהם מסופק גז על ידי מיכלים – חשוב להקפיד שלא להדליק אש או ניצוצות בקרב המיכלים ואם מסיבה כלשהיא הדירה תהיה ריקה לזמן ממושך, יש לסגור גם את הברזים של המיכלים. באופן כללי, יש לשים לב לשילוט אשר מצביע על הימצאותו של גז באזור והאיסור להדליק אש בקרבתו.

נציין כי חברות הגז מחויבות לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז אחת לחמש שנים ובאחריותה ליצור קשר עם הצרכן לצורך ביצוע הבדיקה. יחד עם זאת, חשוב לשתף פעולה עם החברה ולתאם את הבדיקה. אם מתגלה ליקוי במערכת הגז (לדוגמה, ברז גז לא תקני, מרחק לא תקני בין ברז הגז לנקודת חשמל או דליפת גז) חשוב להזמין טכנאי גז לצורך תיקון הליקוי בהתאם לתקן 158.

נזכיר כי יש לבקש מהטכנאי להציג את רישיון טכנאי הגז שלו, וזאת על מנת לוודא כי הוא מוסמך לביצוע עבודות גז על ידי משרד התמ”ת. רישיון הגז נראה דומה לרישיון נהיגה.

מאמרים נוספים