למה חשוב שטכנאי גז מוסמך יבצע את עבודות הגז בבית?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

לעיתים נראה לנו שיש דברים מסוימים שאנו יכולים לעשות לבד, אך האמת היא שישנה חשיבות גדולה מאוד לכך שבכל הקשור לגז הביתי יטפל איש מקצוע מנוסה, או במילים אחרות, טכנאי גז אשר קיבל את ההכשרה המתאימה לכך.

חשוב לציין שטכנאי גז עוברים הכשרה מתאימה, ולאחריה, בחינות של משרד התמ”ת, אשר כוללות גם בחינה מעשית. זכותכם לבקש מטכנאי גז מוסמך להציג את הרישיון שלו ולבדוק שהוא אכן מורשה מטעם משרד התמ”ת לביצוע עבודות גז. טכנאי גז מוסמכים מחויבים לעבור קורסי ריענון אחת לתקופה, וכן לדאוג לפוליסת ביטוח מתאימה.

טכנאי גז מנוסה ומקצועי עובד לפי התקן בכל מחיר. הוא לא יפגע בבטיחות או יבצע משהו שאסור שכן אם יעשה זאת הוא יסתכן בשלילת הרישיון שלו ובפגיעה בשמו. בנוסף, טכנאי גז יודע איזה ציוד מתאים לביצוע העבודה. כך למשל, באיזו צנרת להשתמש למכשיר הגז שברצונך להתקין שכן ישנם מכשירים שלא יעבדו טוב עם צנרת לא מתאימה, מה שעלול לגרום עוגמת נפש רבה וצורך בהחלפת הצנרת הקיימת.

לכן, מומלץ להקפיד שבמערכת הגז הביתית שלכם יטפל אך ורק טכנאי גז מוסמך ולא גורם אחר. אל תתפשרו על הבטיחות שלכם ושל משפחתכם. נציין כי לעיתים נראה לנו שמדובר ב”עבודה פשוטה” אשר כל אחד יכול לבצע. יחד עם זאת, טכנאי גז בקיאים בתקן הקובע כללים ברורים לשמירה על הבטיחות שלכם, לדוגמא, מה המרחק הנחוץ של נקודת גז מנקודת חשמל.

לעובדה זו משמעות גדולה. חשוב לדעת שמקרי אסון לרוב מתרחשים כאשר התקנת מערכת הגז בוצעה שלא בהתאם לתקן, או כאשר היא בוצעה על ידי אדם שאינו מוסמך לכך. במקרים אחרים, אחזקה לקויה של מערכת הגז מביאה לבלאי ולסכנה של דליפת גז.

גם ברמה הכלכלית, התקנת מערכת הגז על ידי גורם לא מקצועי עלולה להביא למצב של פסילת העבודה על ידי חברת הגז במסגרת בדיקת התקינות שמבצעת החברה. מעבר לעוגמת הנפש וניתוק הגז לביתכם במצב כזה, הרי שהמשמעות היא הוצאת כספים נוספים לצורך תיקון הליקוי.

מאמרים נוספים