מה חשוב לדעת על גז?

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

כמעט כולנו משתמשים בו וצורכים אותו, אך רבים אינם יודעים מספיק על גפ”מ – גז הבישול הביתי. מאחר שמדובר בחומר ששימוש לא נכון, עלול להביא לסכנות משמעותיות, חשוב מאוד להכיר מידע בסיסי אודותיו, וכן כללים בסיסיים שנקבעו לצורך שימוש נכון בגז הבישול.

1. גז פחממני מעובה (גפ”מ) משמש לצורכי בישול, הסקה והנעה של כלי רכב.

2. גפ”מ הוא חומר חסר ריח, אך מוסיפים לו חומר אחר בעל ריח חריף וזאת על מנת שניתן יהיה להריח אותו במקרה של דליפת גז.

3. הגפ”מ מופק מנפט גולמי.

4. הגז דליק במיוחד וכבד מהאוויר, לכן במקרה של דליפת גז הוא לרוב יתרכז במקומות נמוכים כמו מרתפים.

5. צרכן רשאי לבחור את ספק הגז שהוא מעוניין לרכוש ממנו את הגז הביתי.

6. משרד הכלכלה (משרד התמ”ת) הוא שאחראי על מתן רישיונות לטכנאי גז והם שמורשים לעשות עבודות הקשורות לגז הביתי. טכנאי גז אשר עובדים את ההכשרה המתאימה ועוברים את הבחינות של משרד התמ”ת, מקבלים רישיון טכנאי גז מוסמך.

7. קיים איסור בחוק על רכישת גז מספק שאינו מורשה או התקנת מתקן גז באמצעות גורם שאינו מורשה, קרי, מי שמקבל שירותי גז ממי שלא הוכשר לעסוק כטכנאי גז ולא קיבל רישיון טכנאי גז ממשרד התמ”ת, עובר על החוק.

8. התקן הישראלי למתקני גז הוא ת”י 158 וטכנאי גז מחויבים לעבוד על פיו. אם אתם מתכננים עבודת גז בביתכם, אנו ממליצים לשאול את טכנאי הגז שמבצע את העבודה האם העבודה בוצעה על פי התקן, ולדרוש הסברים מה התקן קובע.

9. על פי חוק, חייב ספק לבצע בדיקת תקינות למערכת הגז על ידי טכנאי גז טרם חיבור המערכת, וכן לפחות אחת לחמש שנים. על אף שמדובר באחריות של חברת הגז, מומלץ לפנות לחברה אם יש לכם ספק לגבי מועד הבדיקה האחרונה. הבדיקה מתבצעת ללא עלות, אולם ייתכן שבעקבותיה יתגלו ליקויים אשר תצטרכו לתקן. לצורך כך, תצטרכו להזמין טכנאי גז.

10. חל איסור מוחלט על החזקת מכלי גז בתוך דירות, בתים או מרפסות. לכן, למשל, מומלץ להוסיף נקודת גז במרפסת לצורך חיבור למכשיר הגריל גז (ברביקיו).

מאמרים נוספים