קיבוע צינור גז – למען ביטחון המשפחה

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

אחד הנושאים החשובים ביותר בנושא חיבורי גז ביתיים הוא שאלת קיבוע צינור הגז לקיר. אף שהתקן הישראלי מחייב זאת, בעבר לא הקפידו על כך, מגמה שהשתנתה בשנים האחרונות.

כך, מעבר לעובדה שצינור גז שאינו מקובע לקיר מהווה סכנה, גם לכם וגם לסביבה ולאנשים הנמצאים בה, חברות הגז לא מאשרות לספק גז לבתים בהם יש צינור גז שאינו מקובע בגובה. זאת, מאחר שרוח חזקה או פגיעת חפץ – למשל, ענף כבד שנופל מעץ – עלולים להביא לנתק בצינור או לפעור בו חור, וכך ליצור דליפת גז מסוכנת.

על מנת למנוע סכנה זו, תקן 158 מחייב לקבע כל צינור גז בעת התקנתו – גם אם הוא מותקן בגובה. כך, מובטחת התקנה נכונה של הצינור לאורך זמן. במטרה לוודא את אכיפת התקן, חברות הגז בודקות את תקינות קיבוע הצינור לקיר, במהלך הבדיקות התקופתיות שהן עורכות מעת לעת בבתי התושבים.

ואולם, אם בבית המגורים שלכם – דירה בבניין או בית פרטי – נמצא צינור גז שאינו מקובע לקיר, לא כדאי לחכות לבדיקה התקופתית, מאחר שמדובר בביטחון האישי שלכם, ושל בני משפחתכם. כדי לטפל בבעיה, ניתן לקרוא לטכנאי גז מוסמך, שיוכל לקבע את הצינור לקיר ולוודא את התאמת הקיבוע לתקן 158 – הכולל, בין היתר, הנחיות לגבי עיגון הצינור (המרווח בין נקודות העיגון).

כיצד תדעו אם צינור הגז בביתכם מקובע?

ראשית, כדאי לדעת כי בבתים ישנים רבים באזור המרכז, ובמיוחד בערים גדולות כמו תל אביב, קיימים צינורות גז שהותקנו בגובה ללא קיבוע בהתאם לתקן. בנוסף, ניתן לצאת החוצה ולבדוק כיצד מותקן הצינור. במידה ואתם חוששים כי הצינור אינו מקובע כראוי, כדאי להזמין טכנאי גז לטיפול בנושא – לא לפני שתוודאו שהוא בקיא בתקן ובעל ניסיון בקיבוע צינורות גז.

רוצים לבדוק האם צינור הגז שלכם מקובע כחוק? שלחו הודעת וואטס אפ עם תמונה או סרטון ונשיב – 054-99896716

מאמרים נוספים