בטיחות בגז: חמישה דברים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה ומחייבים הזמנת טכנאי גז

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

גז הוא לא משחק ילדים. כשיש ספק בכל הקשור לגז – אין ספק, ומומלץ לפנות לגורם מקצועי אשר יוכל לבדוק האם אכן יש בעיה – טכנאי גז, חברת גז או למכבי האש, בעת הצורך.

להלן דוגמאות של מקרים שצריכים להדליק נורה אדומה ומחייבים בדיקה:

  1. ריח – בראש ובראשונה הקפידו להתייחס לריח חריף של גז, אם אתם מריחים כזה. דליפת גז עלולה להיות מאוד מסוכנת וחשוב לטפל בה בצורה המהירה ביותר על ידי טכנאי גז מוסמך, כוחות ההצלה או חברת הגז. בכל מקרה של חשד לדליפת גז יש לנהוג על פי הוראות הבטיחות.
  2. ברז הגז נמצא במקום לא נגיש – התקן הישראלי קובע כי על ברז הגז להיות במקום נגיש (יש לוודא כי ההתקנה מבוצעת על ידי טכנאי גז מוסמך) וזאת על מנת שבמקרה חירום, למשל של דליפת גז, ניתן יהיה לסגור את הברז במהירות ובקלות. שימו לב שבבתים ישנים, מערכת הגז לעיתים אינה תקינה ולכן במקרה כזה, יש להזמין טכנאי גז להזזת ברז הגז.
  3. בלוני גז ממוקמים קרוב לחלון או ליד מזגן – התקן קובע כללים ברורים באשר למיקומם של בלוני הגז. כך למשל, אסור למקם בלון גז בקרבת חלון או ליד פתח במפלס נמוך, כמו גם ליד מזגנים. נדגיש כי חל איסור מוחלט על התקנת בלוני גז בתוך בתים.
  4. חשבון הגז גבוה או בלון הגז נגמר מהר ביחס לעבר – אם אתם שמים לב שבלון הגז מסתיים מהר מהרגיל, או שחשבון הגז שלכם עלה באופן משמעותי ללא שינוי בתדירות השימוש בגז, מומלץ לבדוק האם יש דליפה במערכת הגז. ניתן לקרוא לטכנאי גז מוסמך שיבצע בדיקה במערכת הגז.
  5. מערכת הגז לא נבדקה יותר מחמש שנים – על פי חוק, ספקי גז חייבים לבצע בדיקת תקינות לפני חיבור מתקן גז, וכן לבצע בדיקה תקופתית אחת לחמש שנים לפחות על ידי טכנאי גז.

חשוב להדגיש כי מדובר ברשימה חלקית בלבד, ולכן חובה לבדוק כל מצב בו נראה לכם כי משהו לא תקין במערכת הגז הביתית שלכם וזאת למען בטיחותכם ובטיחות משפחתכם. נציין כי במידה וקיים חשד שעבודת הגז בוצעה על ידי אדם שלא הוסמך על ידי משרד התמ”ת לביצוע עבודות גז, כדאי להזמין טכנאי גז מורשה לצורך בדיקת מערכת הגז.

מאמרים נוספים