טכנאי גז למסעדות וכיריים תעשייתיות

הזמינו שירות

צנרת גז

הרכבת כיריים

בתים בבנייה ושיפוץ

נקודות גז

תיקון דליפות גז

מכירת והתקנת חגז

גז תעשייתי

שירותי גז נוספים

אם אתם בעלים של מסעדה, או שוקלים להפוך לכאלו, חשוב מאוד לדעת כי בין שלל ההכנות – תפריטים, הרכבת מנות וגיוס עובדים, אסור להזניח את הטיפול במערכת הגז. מעבר לעובדה כי החוק מחייב בעלי עסקים בקיומם של אמצעי בטיחות בבית העסק, הרי שהקפדה בנושא זה יכולה למנוע אסון.

כבעלי מסעדה, חשוב שתדעו שלא כל טכנאי גז מורשה בטיפול במערכת הגז של מסעדות. רק טכנאי גז רמה 2 מוסמך לעסוק בגז תעשייתי, ומשכך, חובתכם לדאוג כי טכנאי הגז שמגיע לבצע עבודות גז במסעדה קיבל את ההכשרה וההסמכה הנדרשת לכך. האחריות שלכם כבעלי מסעדה הנה גדולה, וחשוב להקפיד כי לקוחותיכם יזכו לא רק לבילוי מהנה וטעים, אלא גם לבילוי בטוח. שמירה על מערכת גז תקינה קריטית להצלחתה של המסעדה.

בנוסף, חשוב לדעת שמכבי האש דורשים להתקין גלאי גז וברז חשמלי במטבחים תעשייתיים (ההתקנה חייבת להתבצע על ידי טכנאי גז רמה 2) ומחייבת קבלת אישור על ההתקנה. אם אתם בשלבים של הקמת מסעדה, כדאי לקחת בחשבון את העלות של התקנת הגלאי וברז חשמלי אשר מנתק את אספקת הגז בעת גילוי דליפת גז.

בשל האחריות הרבה של בעלי מסעדות כלפי לקוחותיהם, נציין כי חשוב מאוד להיות ערניים לכל סכנה אפשרית. יש להשתמש במכשירים צורכי גז בעלי תקן אשר תקינים לשימוש ולהקפיד לבצע בדיקות תקופתיות לכל המכשירים. בנוסף, במקרה של חשש לדליפת גז יש לנהוג באחריות, להתקשר לכוחות ההצלה ולנתק את מערכת הגז. עסקים רבים חוששים לעשות זאת בשל אובדן ההכנסה האפשרי, אך למרות הפגיעה בהכנסה, חשוב מאוד לנהוג בהתאם להנחיות שכן אם אכן יש דליפת גז, כל דקה היא קריטית ועשויה למנוע אסון.

לבסוף נדגיש כי שימוש בגז במטבחים של מסעדות ובמטבחים תעשייתיים מתבצע לרוב בסביבה של מכשירים חשמליים, לכן מערכת גז לא תקינה עלולה להיות מסוכנת ביותר בשל הסכנה שניצוץ  חשמלי יגרום לפיצוץ במקרה של דליפת גז. אל תזניחו את מערכת הגז והקפידו לבצע את כל העבודות על ידי טכנאי גז מוסמך לביצוע עבודות גז תעשייתי.

מאמרים נוספים

תיקון דודים

הדוד לא מחמם? תומר הדר, טכנאי בעל ניסיון רב בתיקון דודי שמש ודודי חשמל | שירות מהיר ומקצועי אפשר להירגע, דוד לא מחמם לא אומר

המשיכו לקרוא »